torsdag 1 maj 2008

Me and Alice loppis...

I går rev vi lite i förrådet och bestämde oss för att vi ska ha loppis i sommar. Vi har så mycket saker vi inte behöver. Vet inte riktigt när vi börjar ännu, men återkommer till det...

(på bilden endast ett litet urval av vad som kommer finnas)


Visst var det en underbar Valborg i går!? Tänk att det inte kom ett endaste regnstänk. Hör inte till vanligheterna vad jag kan minnas i alla fall. Här tände vi grillen och höll oss på hemmaplan...Så skönt!


Kramisar/ Susanne & Alice...

56 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilken rusning det skulle bli till din loppis, fina saker bara där på bilden och vilken ljuvlig tvättbild i inlägget under! Ja, det var en unik valborg med varmt och fint väder men i Uppsala-sthlmstrakten där jag befann mej så började regnet dugga runt kl 21.. Ha en fortsatt skön helg! Mari.

Gårdsromantik sa...

Men så mycket fint!
Jag köper allt bara du fraktar det till mig!

Kram Maud

Livet och träning sa...

Så trevligt med en egen loppis
massa fina grejer på bilden.
Det var verkligen en underbar valborg med fint väder.
Ha en trevlig 1 Maj
kram y.

K. sa...

Älskar Loppis!!!!Härliga saker...det var i dalarna du bodde va? Måste nog ta mig dit när du öppnar, vore såå kul!

Trevlig Låång helg!

Kram Karin

Jenny Oak Fae sa...

OJ! Det var minsann inga dåliga grejer du ska sälja, gillar ALLT !!!

Kram, Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

Jag har ett 30-tal par skor, men alla är ju inte så snygga, nu har jag inte så många kvar att visa...men sen blir det väskor istället!

Kram, Jenny

<3

Svenska inredningsbloggar sa...

Hej!
åh vad roligt!! Den loppisen skulle man verkligen vilja gå på :)
Vi var ju själv och sålde en massa på en loppis förra helgen. Så roligt!!
Ja visst var det underbart väder igår? Kunde inte bli bättre :)
Hoppas ni får en bra dag.
Kram!

Stämningsfullt sa...

ooops ! Det var bara lilla jag som skrev den förra kommentaren...

Nettan sa...

Oj vilka fina saker det kommer & bli på eran loppis =0)!
Inget regn på Valborg ?!
Här duggade det till & från & blåste så det rök som bara den av Majbrasan..*fniss* & fort brann den oxå !
Ha det gott..
Kram Nettan

Mitt Egnahem sa...

Tänk om man bara kunde svänga över till Dalarna på loppis! Kanske man kan "styra" mannen däråt i sommar... Gillade din tvättlinebild så mycket att jag försökte härmas, men här regnar det dock idag. Ha det Mitt Egnahem

Staket & Designkonsulterna sa...

Så mycket fint du visar, kommer du kunna skicka sakerna eller så skall man komma...det skulle vara kul, kanske någon utflykt i sommar.

Idag regnar det, snyft jag som skulle ut ocjh joxa i trädgården.

kramissar från mig...Annelie

Jenny Oak Fae sa...

Jo, transferpapper, är ett papper som du skriver ut bilder ( eller text ) från datorn, och sedan stryker på tyg! Man kan tex.fixa motiv på en T-shirt, eller som i mitt fall på ett kuddfodral. Ska bli kul att se om de jag köpt är bra : )

Kram, Jenny

<3

hemtrevnad marie sa...

ÅÅhhh så mycket fint ...jag vill ha det mesta där du!!!
Hoppas ni har öppet när vi ska upp i sommar...
Har ni fasta öppettider eller öppet när ni är hemma??
Får man lov att fråga var ni håller hus??
Ha den bästa 1:a Maj!!
Kramis

My Lovely Things sa...

oj vad fina saker..den rostiga urnan är min favorit..

ha det så gott..
kram annna

Anonym sa...

O, jisses där är ju fönstret som jag har leta så lääänge efter, plus en hel del annat smått och gott. Synd att man inte har körkort, skulle komma så fort du bara sa "öppet". (Du skickar inte händelsevis???)
Bilden på den "galna" tvätten är bara underbar man riktigt känner doften av rent och vindbyarna som tar i...
Här i Stockholm regnade det i går, men det gjorde inte så mycket, hade det mysigt ändå.
Hoppas du får en skööön långhelg med Evert och compani.
Ha det gott Marie i Skarpnäck
marie_ther@hotmail.com

junhe sa...

oj, där hade du mycket fynd vill jag lova...skulle kunna köpa ett par saker där =) önskar dig en fortsatt bra dag/ junhe

Husbilsresan sa...

Underbara saker du ska sälja...jag hänger nog på låset den dan du öppnar =)
Ja,visst var det en skön kväll igår...och som sagt det hör inte till vanligheterna att det inte regnar.Men det gör det desto mer idag =(
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

Hanna i Det stora grå huset sa...

Får man komma innan du öppnar på riktigt tro... *tindrar med ögonen*

Ha en härlig dag!

Kram

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..det var riktigt fina grejer det !!
Där finns en hel del som jag gärna skulle vilja ha...
Faktum är att vi skulle också behöva ha en gårdsloppis här, man samlar på sig en hel del genom åren...
Här har vi nu strålande sol o jättefint, nu vet man plötsligt inte vad man ska ha på sig...allt känns så vintrigt,
Ha det så bra Kram Anette

Mamma C sa...

Var riktigt fina saker du visar på bilden. Kan gärna bli så att man sparar på sig en massa saker.
Kram mamma c

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ojj vad mycket fina saker!!!
Här finns en till spekulant =)
Fast här ska det också bli loppis redan nu i maj..det bilir vid Yttre Hedens Bystuga, stax utan för Säter. Håll ögonen öppna! *Fniss*

Ha en skön första maj & trevlig helg!
Kram Benita

me and alice sa...

Hej Marie från Skarpnäck!
Tack för din fina kommentar. Visst kan jag skicka saker, speciellt småsaker...
Ha det så bra!
kram Susanne

Anonym sa...

Den loppisen skulle man gärna vilja komma till...
Kul att du gillar vårt hus!!

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!
Hoppas ni haft en skön dag idag! På er loppis skulle jag verkligen vilja komma, så mycket fint på denna bilden. Visst samlar man på sig mycket, håller själv på att rensa och tänkte kanske ha en loppis jag också.
må så gott
kram
Karin

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!
Hoppas ni haft en skön dag idag! På er loppis skulle jag verkligen vilja komma, så mycket fint på denna bilden. Visst samlar man på sig mycket, håller själv på att rensa och tänkte kanske ha en loppis jag också.
må så gott
kram
Karin

Anonym sa...

Var bor ni ???Den loppisen vill man inte missa. Zinkbaljan,fönstret mm vill jag ha .Ni blir nog av med allt innan ni hinner blinka .

Lottas Boutique sa...

Hej!

Ser att du har ett fönster som jag letat länge efter...tänkt att sätta det i väggen inne på toaletten. Så snälla kan jag få köpa det?

Broarne sa...

Hej
Zinkbalja och dockvagnen är ju helt perfekt för mig i butiken.
Hoppas jag kan komma och shoppa när du kör igång.
Annmarie

hemtrevnad marie sa...

Hej igen...jag har en utmaning till dig på min blogg, om du vill förstås!
Kramis

Anonym sa...

It's a shame i do not live closeby to come to your sale because i see a lot of nice things !!!
Nice pictures :)
Greetings from the Netherlands.
Janneke

Hellen sa...

Hej
Åh vad kul att ni ska ha loppis. Tur att jag förmodligen bor rätt nära er då. Det var så fina saker på bilden.

Hoppas ni får en skön helg!
Kram Helen

Sara sa...

Hejsan
Kul med loppis, håll oss uppdatera om plats och tillfälle. vadå inte regn, hos oss regnade det ;-(
Kram Sara

Spets och snor sa...

Hoppas det funkar imorgon. Om hon inte fixar allt hör du av dig till mig. Bara du får rätt lösenord till Sussa-adressen så borde allt lösa sig. Bra att barnen är framme. Det är så roligt när de är här och leker. kram Helena

Vitt Hemma sa...

Nämen så mycket fint!! Där skulle jag nig kunna finna mycket saker... :)

Kram Sofi

lottens vita och gröna sa...

åhhhhh vad bor du i dalarna för...tänk att få gå på sussloppis, så nice! den dockvagnen skulle jag jubla och hjula om jag kom över, har letat i massor av år, skulle det inte vara gullig om lilla gustav fick en alladeles egen dockvagn! varmkram lotten

ängeln i vitt sa...

Men du, ska du verklingen sälja allt detta ? det är ju bara fina grejer ju. Jag vill ha allt. Just
zinkbaljor är svåra att få tag i här.

Kram Carina

Randi sa...

i..jeg vil ha den baljen og den hyllen....og det vinduet...ååååå hvorfor skal du nå bo så langt unna? jeg vil på Loppis til deg!!!


Ha en fin fredag

Klem

MormorRuthsAnn sa...

Oj vad mycket underbart du/ni har i era gömmor!! Hade med största nöje stått i kö...minst 1 timme innan loppisen öppnar för att grabba tag i gobitarna. Huuuu att du bor så långt bort, Dalarna är nog lite långt att åka...tyvärr...snyft.

Oj, vad mycket fantastiskt du fick köpt när du var i Köpenhamn. Har du några tips på ställen? Hur är priserna? Skall ta mig till Köpenhamn inom snar framtid...tips är välkomnande.

Er kanin är ju helt underbar. Gott han ligger i gräset. Underbart med djur som har mycket personlighet.

Varm kram, Ann

Kalkstenssommar sa...

Bilden påminner mig om vår rensning i ladugården hos mor o far på Gotland........

Skulle allt gärna vilja gå på din!!!

Trevlig helg!

Kram L

Svenska inredningsbloggar sa...

Wooow, dockvagnen är ju underbar,vad ska ni ha för den!!!

Mamma Millan
mamma-millan@live.se

Radhusdrömmar sa...

Oj tänk om jag kunde gå på din loppis, det var ju en massa fint! En sån där gammal flaska har jag letar efter och fönstret var fint och zinkbaljan!

Ha en fortsatt bra helg!

Kram Johanna

atmosphere sa...

Tror vi alla vill komma på din loppis! Det är alltid roligare med andras prylar...
Visst kan jag skicka dig ett & tecken, om du vill. Maila din adress, så löser jag det.
Ha en riktigt skön helg.
Kram,
Ingrid

LantlivsAnette sa...

Tack för de fina orden inne hos mig idag..va gla jag blir när du gillar min blogg..jag gillar ju din vet du..du är en favvo !!!en som jag bara måste in till varje dag, jag är faktiskt här flera ggr per dag o kikar runt...
Kram Anette

ANETTESHUS.COM sa...

Her var det jo bare kjempe-fine ting! Synd å selge dette for en billig penge. Kunne godt tenke meg å kjøpe alt ... men vi bor vel en bit fra hverandre?!

Ha en fin helg!
Anette

Living by Milla sa...

Åhh, vilka underbara grejer !!! Jag kommer gärna till Dalarna, säg bara till när ! ;)

Ha en skön helg !
kram
Camilla

Jes/Vita villa vila sa...

Å jag vill gå på din loppis :) !!!

Hi hi - vi har tänkt samma tanke här hemma, man sparar ju sååå mycket och det är skönt att rensa!

Ha en fin helg!

Jes ♥

Maria sa...

Har faktiskt sålt en held del utav mina saker. Tog till loppis förra helgen och sålde för 1000: på ett par timmar, inte illa alls!

Lantliga drömmar sa...

Oj vilken otur att jag inte bor i närheten av er! Skulle genast komma över och hämta med mig lite grejer hem! :-)
Hoppas ni får en bra försäljning!

Ha en skön helg!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Datum för loppisen är inte klart ännu, men jag lovar att jag hör av mig när det blir dags. Loppisen hålls i en dag (lör eller sön) och det är Yttre Hedens bystugeförening som håller i den, så de kommer vara fler än jag & gubben med å sälja saker.
Ni är hjärtligt välkomna!!!

Ha en skön helg nu!
Kram Benita

Designe sa...

Åh, va mycket fint ni kommer att sälja!..såg flera saker jag skulle vilja ha :)..men frågar du min sambo så borde nog vi oxå ha loppis! :)
Ja, valborg var verkligen fanatastiskt fin i år! Härligt!
Kram

vitating sa...

Åhhh den loppisen skulle jag vilja besöka, vilka underbara ting :-)
Den där vita hyllan är ju underbar o den rostiga krukan....

Ha det gott!

Ps. här regnade det en liten stund på valborg D.S

Kram Maria

Sofia sa...

åhhh varför bor jag så långt norrut!
Vill ha den rostiga urnan...
Tack för en fin och väldigt inspirerande blogg!
Mvh Sofia

Tusenfröjd sa...

Ja, hade jag bott lite närmre så hade jag köpt allt utan att blinka:-D / Liv

Fredrika sa...

Men vad grejer du har! Vilken loppis!
/Fredrika

alidas sommaräng sa...

Alltid kul med "gårdsloppis" folk blir som "tokiga" hade gårds loppis för några år sedan där vi rensade från mina egna inköp på auktion samt röjde från gårdens förra ägare ---folk var som galna!! De väntade ett par timmar innan vi "öppnade". Kul, Kul!!!!Kram.L

Unknown sa...

Herre gud älskade vän!! VAR BOR DU?? ti-hi...du måste berätta när tiden är inne för loppis...ljuvliga saker!! Urnan, stolen/sängen...ja ALLT!!! ha-ha...Ha det gott! kramar Malin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin