fredag 23 maj 2008

Välkommen helg!

Vad glad jag blir! Tänk att det redan är helg igen. Solen verkar vara på gott humör den också. Visar sig lite då och då i alla fall.
Ja, i morgon är det Lördag och man får ligga och dra sig extra länge i sängen. Ska bli så skönt...
Den här ska i alla fall inte få ringa... I och för sig har den aldrig gjort det*fniss*
Den fungerar inte. Är bara så fin att ha som prydnad....


Den här tiden på året har jag bara ljusa naturfärger och vitt i sovrummet. Tycker det känns så lugnt och vilsamt...
I en del ramar har vi ramat in semesterminnen...
På en knoppbräda bredvid sängen hänger favoritplagget just nu...
Ovanför knoppbrädan har jag några minnestavlor efter min mamma...
På mitt sängbord har jag ramat in ett vackert gammalt tidningsurklipp när mina föräldrar var nygifta...

På tal om nygifta... När vi var i Köpenhamn fick jag den här vackra antika Indiska bröllopssjalen av sambon... Fast inte är jag gift ännu för det, hi,hi... I och för sig har vi bara varit ihop i 14 år än...


Visst är den vacker. Tänk vilket hantverk. Det skulle man försöka brodera för hand... Än så länge hänger den tyvärr bara på en galge... Ska så småningom upp på väggen...



Ha det så gott nu alla goa människor och var rädda om er i helgtrafiken!

Kramelikram/ Susanne

32 kommentarer:

Lina sa...

Tack det samma!! Sovrummet ser riktigt sommarhärligt ut!!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jättefint sovrum!

Ni hinner gifta er... Onödigt att ha bråttom. Vi är inte heller gifta. Fast vi har ju bara varit ihop i 6 år förstås...

ha en härlig helg!
Ses vi ute?
Kram Hanna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilket vackert sovrum ni har :)
Jag har också en liknande inramning med text från min mamma på skänken i matsalen....
Ang det där giftermålet så är du inte ensam, haha. Vi har varit tillsammans i elva år och är fortfarnade inte gifta....fast det är man ju så gott som ändå...:)
Hoppas ni får en super-helg!
Kram.

Jenny Oak Fae sa...

Ett vackert & vilsamt sovrum!

Önskar dig en underbar helg!

Kram, Jenny

<3

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilket underbart sovrum! Det är annat än mitt chockrosa det;)

Jaja, snart åker penseln fram och då blir det andra bullar:)

Kram Annica

PS: sjalen är underbar.

LantlivsAnette sa...

Ja visst är det skönt med helg,man får sova lite längre,jag är ledig så då brukar jag dra mig en stund,det är härligt.
Vilken fin väckarklocka,inte gör det nåt att den inte funkar,den är ju fin som prydnad.
Vad vilsamt o vackert ni har i sovrummet,lugna fina färger.
och vad fint att hänga framme kläder så där...
Ha en skön helg Kram Anette

My Lovely Things sa...

så fint sovrum ni har..trevligt med alla små tavlor..

underbar sjal...

ha en go helg..
kram anna

Magdalena sa...

kjempefint soverom,- vakre bilder,- som fra et inreningsmagazin...
god helg,- magny

Ann-Catrin sa...

Härligt.. vilsamt, vackert.. där sover man sött kan jag tro!!
Underbar bilder som förtrollar!!

Önskar dig en fin helg vännen!!

KRAAM Annki

Annas skattkammare sa...

Ert sovrum är helt underbart! Så rogivande med vitt och jordnära färger. Ha en go helg Susanne! Kram /Anna

Anneli sa...

En härlig sommarkänsla - snyggt o ha fina plagg framme som dekoration!!

-Din inköpslista...jisses...var hittar du alla godbitarna...får nog flytta till dalarna jag med...*fniss*

Tankarna du hade om pojkrummet var helt i samma banor som jag också har...(ingen nyhet, eller hur...?)
-Det fina skåpet...törs du måla den svart? -Skulle vara så himla läckert i ett killrum!!

Kramis från mig - och trevlig helg!!

Sara sa...

Hej
Du visar alltid så fina bilder. Älskar lugnet och ljuset i erat sovrum.
Kram Sara

Flickan på landet sa...

Åh vilket vackert sovrum. Visst är det vilsamt att ha ett helvitt sovrum :-)
Ja, och de andra bilderna är jättefina också!!
Hoppas ni får en skön helg!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket vackert sovrum du har, så himla fint med läcker gammal väckarklocka och fin knoppbräda... vacker sjal av mannen och vilken kul gammal bilparad! Ha en skön helg med lång sovmorgon i morgon! Mari.

hemtrevnad marie sa...

Ja, ditt sovrum är verkligen rogivande och såå vackert!!!
Vilken fin bröllopsschal...du ska se att du blir gift snart när du får en sån gåva!! Hihi!!
Här har du en ogift till...fast vi har ju "bara" vart ihop i 12 år, haha!!
Bilarna är fina med......
Här har vi flera icke fungerande klockor...de är ju snygga för det!
Jag har en nytillverkad svart väckarklocka...den fungerar knappt den heller...för den ringer så fruktansvärt, så den ramlar i golvet stup i ett!! haha!!
Ha en skön sovmorron!
Här har vi skolans dag....så det blir inte mycket av den varan....fast vi får sova lite längre än Guben här, han ska till Solvalla...och ska upp 04.15! tur man slipper det iallafall!
ha en härlig helg
kramis

monique sa...

What a lovely photo's. So nice decorated, is this in your house?

Solsjö - Under en vind sa...

Gokväll!! Förstår att det blir skön avkoppling i ert mysiga sovrum!!

Har missat flera fina inlägg som jag nu kikat ikapp...hinner inte alls med bloggen lika mycket som man vill just nu, men försöker ändå inte bli stressad av det...det kommer tider med mindre i kalendern.....

Hoppas att du har en riktigt skön helg framför dig! Själv ska jag börja lördagen med ett besök hos frissan, ska bli riktigt skönt!

Ha det gott, kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Giftemål hinner man med. Det viktigaste är ju att man har det bra tillsammans. Vi har i och för sig varit gifta i 16 år den 6/6, men det hade ju inte varit annorlunda om vi inte varit det. Livet skulle ju ha varit likadant.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

lottens vita och gröna sa...

oh så vacker sovrum, v har ju helt stannati vår renovering av vårt...sätter ju igång på 1000 ställen men rymdbården är iaf ett minne blott, hihi! vilken ljuvlig sjal, pryder sin plats där på väggen! ha det såååå gott vännen! ta handom dig med, är förkylningen över? kram lotten

himlen runt hörnet sa...

Susanne! Fint som alltid var det här! Eller där menar jag, hos dig! :) hoppas du får en skön helg med allt vad du nu ska hitta på!
kram Kimmie

LOPPISLIV sa...

Hallo Susanne! Så fint och rofyllt i ert sovrum, klockan är ju bara för charmig....även den gamla du visade innan utan visare...helt underbar.....har suttit en lång stund nu och njutit av alla dina inlägg jag missat....sonens rum var så roligt att få se...tycker man ser för lite barn/ungdomsrum här på bloggarna...lådfackskåpet är fint som det är men hade kanske också varit fint i en grå ton som lampan ungefär....Njuter av dina köksbilder...jisses så mycket fina saker du har överallt....gillar precis allt du visar...synd att man bor så långt ifrån...erat loppis lockar minsann :-) Ha en go helg och tack för all inspiration du alltid ger...Kramisar Paula

Zizzi sa...

Vilken fin färgkombination i sovrummet! Jag blev lugn och vilsam bara av att se bilderna! :-)
Jag har en liten tävling på min blogg, titta gärna in om du vill.
Kram cissi

MormorRuthsAnn sa...

Jättefina bilder som vanligt!! Men du, varför kan man inte klicka på dina bilder och göra dom större....snyft, vill se lite närmre....du visar ju så mycket fint...

Ditt jag menar ert sovrum ser så lugnt och fridfullt ut....vackert är det!

Underbar bild och rolig knorr med bilarna!!

Kram, vi hoppas solen skiner på oss hela långa dagen...det gillar vi!

Ann

Anonym sa...

Ja, visst är det lugnt och harmoniskt med ljusa färger.....gar precis bytt gardiner och ändrat i sovrummet + att jag målade byrån så nu har jag oxå så där fridfullt i mitt sovrm.

Kram Pernilla

Kullan Pullan sa...

God morgon min sköna!
Micke for iväg i cabben, är han hos er måntro??? Lite tid vid datorn får jag då. Vilken härlig dag att vakna upp till, vad fint du gjort i sovrummet, du är så duktig och pysslig fast du varit hängig.
Tusen kramar från mej

Anonym sa...

Vilken otroligt vacker bröllopssjal och ramarna är så fina med, kram Katta

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Vilket fint ljust & luftigt sovrum ni har! Söt knoppbräda, men läckra detaljer också.
Ååå sovmorgon, de vore skönt..har är de fullt upp, så upp med tuppen är vad som gäller.

Nämen vilka söta gamla bilar du visar oss, jag gillar bubblan så frän.

Ha en fortsatt skön helg!
Kramisar från Benita

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Oj det var ett tag sedan jag var inne och kikade hos er märker jag..oj vad mysigt sovrummet är..härliga färger som är perfekt för ett sovrum, lugnt och rofyllt!

Åh den där "Glöm-ej-att-köpahem" grejen är helt underbar!

Kram & ha en fin helg!
Mia

Nadine von herz-allerliebst.de sa...

Thank you for your nice comment on my blog. Your pictures are so beautiful. I like your home.

Have a nice weekend, Nadine
herz-allerliebst.de

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!
Underbart sovrum, med många fina saker. Sjalen är verkligen underbar. Vilket otroligt hantverk.
Ha en fortsatt härlig helg!
kramar
Karin
ps härlig bild på bilarna!

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Hei fra Norge igjen...
S� nydelig og romantisk hvitt soverom du har.Her skulle jeg gjerne hvilt meg.
Og s� flotte plagg.
HILSEN HILDEGUNN

Annaewa sa...

Hej, tack och bock för din kommentar på finikanten, blev superglad!! Allt, allt är jättefint, dina ramar med semesterminnen var kalas! Mycket inspiration tar jag med mig ner,ska bli jättekul! Ha en trevlig helg!!kram annaewa

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin