fredag 12 december 2008

För en femma!

Gjorde ett litet fynd häromdagen...
Ett så fint litet notställ...

För tillfället får det stå inne i vårt gästrum med en liten bok med julsånger på...
Senare kan det komma till användning i köket för tex. en kokbok vid matlagning...

Kudden har jag sytt...

Det är världens enklaste! Har bara sytt på ett svart band och garn på en bit linnetyg! Vips så har man en snygg kudde. Ett tips nu till jul är att använda röda band och garner...
Kram på er alla!! Ha en trevlig Fredag! Här är det stoora snöflingor som faller ner på vårt redan vita landskap... Tomten har nog hört lite av vad jag önskade mig...
Kram Susanne

34 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Det var ett fint fynd! Önskar dig en härlig helg.
Kram Sara

In my house sa...

Hej hopp,,, fin fint,,, meeen duuuu,,, då kanske de ä dags att damma av den gamla trumpeten eller blockflöjten,,, på vinden! (om de finns någon) =) =)

Kram och mysig Lucia till er

Josse

Millas hem sa...

Ett jättfint notställ! Passar väl gott in i ert hem?
Är det inte sonen som är musikalisk? Ja, kanske är ni det allihop.:)

Bra kuddtips!
Ha en trevlig helg!

Kram C

Skatan sa...

Så fint!

kram och trevlig helg :)

Anonym sa...

Men så tjusigt, notstället var sött. Litet o gulligt. Kuddfodralet var ju enkelt och såå fint. Vad du är duktig på att hitta på pyssel.

Ha en underbar helg

Kramar @nette

Ullis/Leva på landet sa...

Får nog ta och plocka fram mitt gamla notställ som ligge någonstans i källaren. Din kudde var jättefin. Så enkelt att få till det så snygt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Wow, kudden är såååå snygg! Du har verkligen blick för detaljer och pyssel! Tack för att du delar med dig - till mej med betydligt sämre fantasi =). Ha en trevlig helg! Snöiga hälsningar från Kristine

Vitt och nött sa...

vilket fynd! å smart å ha det i köket som kokboksställ!

å vilken fin kudde!! den såg avancerad ut men så enkel, TACK för tipset! ska nog apa efter :)

ha nu en skön helg!
kram!

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Vilket vackert notställ! Du har känsla för det vackra du!

Och tack för tipset med kudden. Passar mig perfekt som har fått sy och banddille *fniss*. Kan ju passa på att göra en när bandlådan är framme!!

Ha en riktigt mysig Lucia och advent!

Varmaste kramarna
Karin

Anonym sa...

Rackarns att jag har lämnat in min dotters gamla notställ på Myrorna. När hon slutade spela klarinett tyckte jag bara att det var i vägen, men nu fick jag se att det kunde bli ett fint stilleben. Man ska tydligen aldrig hiva iväg någonting...
Tack för jättevackra bilder!
Ha en trevlig lucia.
Kram
Helen

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilket fynd du har gjort. Det passar verkligen alldeles utmärkt där hos dig tycker jag! Och jättefin kudde du har sytt :)

Ha en skön Luciamorgon!

Kram Jenny

Unknown sa...

Vilket härligt fynd.
Kudden är så fin, vad duktig du är.
Här var det spöregn igår fast dom utlovat snäkaos:-) hade gärna suttit inne och tittat på kaoset med en sprakande brasa:-)
Nu skall hela familjen iväg på dop, ha en mysig helg.
Kram

Jojo sa...

Smart med notstället...

Tack för tips och inspiration med kudd-sömnaden, den var så fin =)

Ha en trevlig helg!
Kram

Emma sa...

Fint fynd du gjort, både brödburken i Usa och notstället!
hoppas att ni får en mysig advent!

Hälsningar Gränna

Dalatorpet sa...

du fyndar alltid :-) vilken fin kudde!! har tänkt mig försöka mig på en sån typ av kudde...

annashusidingtuna sa...

det var ett fint fynd, kudden är också fin.
Ha en fin lucia !
Kram Anna
(har pengarna kommit in på ditt konto förresten?)

lottens vita och gröna sa...

hallå suss! så fint med notstället, vi hade ett med...hade, gustav bara kunde inte låte bli det så det får vila i garderoben till han är över pillerrill åldern, din kudde är bara såååååå fin!

ha en underbar lucia kväll! varmkram lotten

Anonym sa...

Läcker kudde,fin blogg du har
läser dig ofta.

Viola sa...

Gillar verkligen fynd som kostar en hel femma, hittade ju mitt "knoppdragspel" som jag målade om och är så förtjust i och detta noställ så fint....och kudden du sytt så vacker! Hoppas ni har en skön lusssekväll, sitter i mörkret i stugan och skriver, så skönt, kram VIOLAN

linnea-maria sa...

Vad smart. För mig som är händig med symaskinen låter det enklare än att måla ränderna. Ha en fin helg /linnea-maria

Mamma C sa...

Så bra att ha kokboken på vilken toppen idé. Ha en bra 3:e advent.
Kram Mamma C

Home No.1 sa...

Halloj!Vilket fint notställ, man kan ha en växt som klänger i den också...kanske murgröna!
Ha det gott Annica.

hemtrevnad marie sa...

Jättesnygg kudde!!
notstället är ju jättefint till både det ena och det andra!
Ha en fin helg!
kramis

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snyggt du har gjort kudden, blev jättefint med svart band på och va fint & praktiskt med not och kokboksställ! Ha en skön 3e advent! Mari.

Anonym sa...

Hej hej. Vilken bra idé att använda notställ som kokbokshållare i köket! Får nog ta fram mitt gamla. Fast det ser ut som du har vikt det lite fel (eller så är det medvetet). Det ska egentligen vikas ut upptill så att de delarna som nu sluttar upp i en triangel ska dras uppåt/utåt så att de blir 90 graders vinkel. På så sätt kan man ha en större bok lutad utan att det blir ringligt. Tex en riktigt stor kokbok :-). Kram E.

Marits vita skrin sa...

Jag tycker du ska sätta dig och sy ett gäng till eran loppis i sommar.
Jag köper lika många kuddar som jag köpte lampkjolar ;)

Kram kram

Kannor och karaffer sa...

Hej Susanne,

Vilken fin kudde du fixat till. Jag hade tänk måla men man kanske skulle ta fram sin kära symaskin istället...

Du visar så himla fina bilder från ditt hem - ni har verkligen D:et i ert hem!!!

Blev inspirerad av ditt danmarksbesök så jag har också varit där... tack för tipset!

Ha det gott!
Ann

Ett skönare liv sa...

Vilket fynd :D å jätte fin kudde !
hoppas du haft en skön kväll
kram nadja

marianaskeramik sa...

roligt att du ser andra användningsområden i saker!! jag hade bara tänkt att jag som inte spelar något instrument vad ska jag med ett notställ till....
bra gjort!!
ha de bra
marianaskeramik

Husbilsresan sa...

Fiffig tanke att använda notstället till kokboken =) Kudden du sytt är ju bara så fin...toppenidé verkligen!
Och så måste jag berätta att jag bakat din kaka(efter receptet i Lantliv) den blev så himla god!!!!
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Annas skattkammare sa...

kanske skulle få fram mitt gamla notställ sen jag spelade gitarr.. =)
Så fin kudde du sytt!! Precis så jag tänkt mig kuddarna i mitt gästrum.. =) Tack för tipset!
Hoppas du haft en trevlig helg.
Kram /Anna

Anonym sa...

Fina bilder...
Kudden år jätte fin också!
Tack för reklamen;)

Kram från Tina

mig & alice sa...

Hej vännen.

Janne har läst att vi ska få en grön jul i år igen...men vi hoppas och håller tummarna för att det får ligga kvar nu, eller hur?

Bara älskar din vackra kakburk du köpt på loppis i Florida...förstår att den hör till favoriterna :-). Håll koll på min blogg imorgon...för då kommer det en liten kul surprise som kanska du är intresserad av ;-).

Ha det så gott.
Kraam
melinda

Tulipa sa...

Vad fin kudde!!!
Trevlig ny vecka!
Kram Tulipa

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin