torsdag 3 december 2009

My turn


bild lånad från nätet
I dag är det min tur...
Resten av familjen har tagit sin dos av influensasprutan... Bara jag kvar. Usch, jag som varit så kaxig och stöttat de andra och sagt att det är väl inget. Det kommer gå bra, men nu när det är min tur känner jag mig själv ynklig och liten... Vill inte, vill inte...*fniss*

Är inte rädd för själva sticket. Är bara orolig att jag ska bli dålig av själva vaccinet...
Ja, vi får väl se om jag blir sängliggande senare idag. Har inte riktigt tid med det just nu...
Kanske skulle vara okey om jag fick ligga i den här drömsängen med lite uppassning...


Efter vaccineringen ska jag på utvecklingssamtal med Anton och hans fröken. Ska bli roligt att se hur det går för vårt lilla charmtroll i skolan... På bilden ser ni att han är flitig med läxläsningen i alla fall...


Här kan ni klicka för att vara med i utlottningen om God Jul skylten...



Today it´s my turn to take the injection against the flu...


Nu ska jag gå ut och sätta i motorvärmaren så bilen startar... Vi har det riktigt kallt nu!
Vi ses!
Kram Susanne

21 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Inte behöver du låna bilder fr nätet, ditt eget sovrum är ju misnt lika fint ju: ) Ja, i dag ska jag vaccinera mej också, har inte gjort det förr, jo för 10 år sen men då var jag sjuk med annat, men denna gång känner jag mej nödgad, tänk om man skulle bli sjuk i influensa och ha dubbelt boende pga jobb denna vinter, det har jag varken tid el råd med! Så sprutan blir det, jag får hoppas jag inte blir sjuk av själva vaccinet heller, vore inte så bra när jag bara måste köra 60 mil på lördag!! : ) Ha en trevlig vaccinering och vilken fin bild med Anton där bakom glaset! Mari.

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Det går bra när du vaccinerar dej! Du får nog bara lite ont i armen några dagar - så du slipper nog ligga i den "lånade sängen"! : )
Fin bild på den pluggande sonen!
Lycka till från fru Ekeby!

Det vita dårhuset sa...

Oooooooooooo Tänk dig de vidderna i ett sovrum ;-)

Här får vi klämmas ihop i ,våra utrymmen *ler*....

Sprutan kommer att gå bra ska du se! Lite ont i armen bara ;-)

Good luck!

Camilla sa...

Hej Susanne!

Lite ont i armen ett par dag - lite feber ett dygn efter fick jag men detta var mycket överkommligt :)

Hoppas allt går bra på utv.samtal - jag är alltid mer orolig när vi går med vårt lilla "charmtroll" än när vi skall iväg med vår Alice :)

Kram!

Vitt för själen sa...

Lycka till med sprutan. Hoppas du klarar dig från feber.
Ja det sovrummet går inte av för hackor ;)
Kram Sophia

Jennyshemochharmoni sa...

Lycka till nu! Jag tror säkert det går bra! KRAM!

Unknown sa...

Lycka till! Det kommer att gå bra. Lite ont i armen kan du få men annars ingen fara.
Kram Maria

Rut och Signe sa...

Vilket sovrum!! Har tänkt att vacciner mig också men det är lite krångel med tiderna då jag är låst i min butiks öppettider i veckorna. Får gå upp tidigt på söndag!! Inte så kul men det är nog bra att ha det gjort! Lycka till och hoppas du kommer skonsamt undan !-) Marie

hemtrevnad marie sa...

Det verkar som alla har fått vaccinet, vi var till läkarcentralen igår, och skulle vaccinera lilleman andra gången och oss första, men det fanns då inget vaccin, det var försenat igen...hade verklgen velat ha det gjort!
Hoppas du får det då....
kraam

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå igen!

Bättre att bli lite dålig av vaccinet istället för av flunsan. Går nog inte att jämföra hur dålig man blir av de två sakerna ens...

Lycka till!
Kram Hanna

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att det gått bra idag! Tyckte inte att sticket kändes och dålig blev ingen av oss 5 heller...bara lite ont i huvudet och ömt i armen...
Fin bild på Anton!
Ikväll väntar julfest nr 2 för oss denna veckan, idag är det stora tjejens tur!

Ha det gott, kram!

Anonym sa...

Hej Susanne!
Underbart sovrum som du visar idag.
Jag har inte tagit sprutan ännu, men jag har tid senare i december.
Lycka till med sprutan hoppas att det går bra.
Ha en fin dag.
Gun-Britt

fröken knopp sa...

usch ja..Både jag o min lilla vera på 10månader har precis varit o tagit den..hm..undra om vi får några biverkningar tross...inte kul... Hoppas att du mår bra i alla fall!!!

Den där sängen skulle jag med kunna tänka mig o krypa ner i..hihi..


varma kramar elin

Anonym sa...

hoppas det gick bra! Jag fick feber i någon dag.
mvh Lena

Anonym sa...

Älskar verkligen Din blogg, en tia på en tio-skala! Du är HELT fantastisk på att få till det, på ett uber-feminint, kvinnligt och fantastiskt sätt!!

Agneta

Norregård sa...

Den där sängen skulle jag gärna vila en stund på...Hoppas allt gick bra med sprutan;o)
Kram Malin

blomsterboden i skanör marie sa...

Hoppas du fortfarande mår bra efter sprutan=) får vuxna ta sprutan hos er, här nere får bara barn ta den.
Ha det gott!!

Kramkram marie

Malmkakan sa...

Hoppas sticket gick bra och att du känner dig frisk och pigg.

Antar att du är en stolt mor efter utvecklingssamtalet...

Kram, Cecilia

Mari Berg keramik, sa...

Fin säng, men ännu finare fönster och veranda... ser ut som slottet i slutscenen i Pride and Prejudice med Keira Knightley som kom för några år sen... mycket romantiskt.

Sköna o Gröna Ting sa...

Hejsan i julstugan..., jag har en tävling hos mig som jag tror att du inte vill missa.
Kika in en sväng vettja!!!

Kramar til dig....
Marianne

Anonym sa...

ma sjekke:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin