tisdag 12 januari 2010

Inspiration...

I dag bjuder jag på en härlig inspirationsbild jag haft i min mapp ett tag. Jag skulle så gärna vilja ha både fåtöljen och den underbara missen...

En fåtölj är inte omöjlig att hitta, men någon kisse blir det inte då vår son är allergisk. Jag får njuta av våra grannars gulliga katter i stället...
Första skoldagen för barnen i dag. I dag blir det jobba av för min del också. Har en hel del skyltar och texter som ska skrivas...
Lovely inspirationpicture I have had for a while in my map on the computer. Love the old armchair and the beautiful cat.
Today is the first day in school for our children. That also means work for me. Have a lot of signs and text for magazines to do...
Kram & Puss från Suss

20 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Ja den fåtöljen var ju jättesnygg, lite så där härligt ruffig!

Kram Mimmi

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..vilken fin bild, den fotöljen skulle man allt gärna vilja ha...katt har jag redan..
Jaa, tänk att jag ska till Köpenhamn och får inte gå på inredningsstråken...
Ha det gott
Kraaam Anette

Anna-Malin sa...

jag säger detsamma. både katt och fåtölj, tack! katt funkar inte här heller, tyvärr, då mannen är hiskeligt allergisk...

fåtöljen, den är det däremot INGEN som är allergisk mot ;)

ha det gott!

kram!!
anna-malin

Sköna o Gröna Ting sa...

Vacker bild Suss!!!
Katter är minsann tacksamma att fotografera, jag hade nyligen äran att få plåta en väldigt fotogenisk killkatt i helgen, han bara ÄLSKADE kameran:)
Ha en skön vecka och ta väl hand om dig....
Kram
Marianne

Helen sa...

Hej!
Underbar fåtölj, jätte bekväm och blir aldrig omodern. Katten har jag redan men skulle ändå inte tacka nej till den heller, älskar katter.
Kram/Helen

Skatan sa...

Godmorgon!

Ja den där bilden såg minst sagt inbjudande ut...

Här jobbas det också. Shit vad fort det går att man är inne i svängen igen! Plötsligt har man en annan tidsrytm. OM än en skönare sådan pga man bestämmer själv över allt. Ingen liten som hänger och vill saker och ting... :)

Önskar en fin dag och lycka till med jobbet!

Anna

Anonym sa...

Hej,
Vilket fint bord på bilden:) Min misse dog i somras och jag saknar han, men jag har ju hund så mkt gosning blir det.
-11 i huvudstaden och vackert med all snön. hoppas solen tittar fram idag oxå. Känns skönt nu när alla helger är över och vardagen kommer åter.
Kramiz AnnaCarin

Vintage sa...

Wow vad läckert! Fåtöljen är super liksom kissen! Kraam susanne

Anci sa...

Underbar bild ! Då vaknar lusten och drömmen igen om att någon gång (snart) få det så. Tack !!

Tack också för påminnelsen om att jag ska köpa tulpaner :)

Kram
Anci

Anonym sa...

Katten kunde du fått av mig...synd att sonen är allergisk, ja mest för hans egen del...Min är dock i en något större modell än den på bilden..;-) Har en fint härligt sliten fåtölj också, men den får ingen!!! Älskar den, sliten o dan är den och ingen förstår min kärlek, men vad gör det!! :-)

According to Nicky sa...

Den där fåtöljen ser verkligen skön ut!

Ha en bra dag! Kram/Nicky :)

Rut och Signe sa...

Jag gillar nätta fåtöljer. Antagligen för att vårt vardagsrum endast är på cirka 15 kvm och man måste begränsa möblerna till ytan. Hade jag ett stort rum skulle jag ha flera olika fåtöljer som en god vän till mig har, supersnyggt.

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj, innan jag han läsa trodde jag den orange godingen var er nya familjemedlem: ) Fin bild, fin misse och fin fåtölj! Mari.

Camilla sa...

God morgon!

Här är vi varken allergiska mot katter eller fåtöljer :) Två missar finns redan i huset men fåtöljen får gärna flytta till Holm.

Ha en skön tisdag!
Camilla

Annas skattkammare sa...

Jättefin fåtölj! och katten med.. trist att sonen är allergisk. Det kan ju växa bort om man har tur.. Ha en fin dag!
Kram /Anna

hagagården sa...

Underbar bild!!!
Kram o ha en go dag.
ninni

Louise sa...

Vacker bild! En sådan fotölj skulle inte heller jag ha något emot!!Skön tisdag!

fröken knopp sa...

så fint!!!

varma kramar elin

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du, många är vi som vill ha sådana fåtöljer! :)

Min Emily har också varit allergisk mot katter, med astma... Men det har nu gått några år sedan vi gjorde oss av med de förra, och nu reagerar hon inte alls. Mår bättre än innan också, eftersom hon är djurgalen kattälskare!
Så ibland är det bäst att låta dem umgås med djur trots allergier för att se om de ännu finns. läkarna säger ju alltid nej först, fast när man bevisat motsatsen säger de annat...
Är överlycklig att kunna ha både katt och hund!

Sköt om dig!
Hanna (som borde lämna datorn nu!)

LOPPISLIV sa...

Vacker bild Sussanne, söt kisse, jag är också lite katt allergisk annars hade jag nog haft ett par stycken, mysiga djur. Jag gillar verkligen de svarta accenterna och för att inte tala om fåtöljen på bilden. Vi ska köpa ny tv soffa och fåtölj och har inte riktigt bestämt oss för vad vi ska ha, blev väldans sugen på en sån där klassiker i brunt skinn nu. En oxford från mio har jag haft i tankarna, typ liknande som ni har. Är den praktisk som tv soffa? måste absolut funka att slappa i, hihi :-)Sen måste vi ha en med klädsel som går att ta av och tvätta helst för vår lilla vovve Wilma vill ju ligga i soffan också :-) Ha det gott. Kram Paula

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin