torsdag 28 januari 2010

Kitchen work!

Här har operation "årets rensning" börjat... Har haft stoor hjälp i dag av lilla Ante som var hemma från skolan för att han kände sig lite krasslig... Först ut var alla köksskåp och lådor... Mycket pryttlar blir det till årets sommarloppis...

Resten av dagen har jag tillbringat på golvet och målat skyltar...
Det här var bara början. Nu är hela golvet fullt. Ser väldans rörigt ut, men tro det eller ej jag har faktiskt ett fungerande system. Dom till vänster har fått en strykning, de i mitten två och de till vänster sin tredje osv...
Resten av familjen bara skakar på huvudet...
Enligt mig är alla sätt är bra utom dom dåliga... Är det inte så man säger? *fniss*
....................................

För övrigt så har vi fått en hel del med snö, och det bara fortsätter att vräka ner...
Nu ska jag ut och skotta fram bilen. Vi ska åka till Falun. Alice♥Brallis ska dansa...
................................................................
Today I´ve been cleaning out the kitchen cupboards... A lot of things are going to our fleamarket this summer... The rest of this day have I spend on the floor painting signs... A very time-consuming job... But fun!
...................................................
Kram och puss från snöiga Suss

30 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hej Suss!
ja nu är det lätt att hå¨lla sig för skratt.. det toksnöar här.. ett helt dygn har det gjort det med korta korta avbrott..
vad ska det sluta!
Drömma om våren.. kan bara tänka hur det ska bli sen när eländet ska smälta..

kan du inte komma hit och rensa lite med.. jag bara måste ta tag i det endra dagen.. vi har ju gas med så det blir väldigt fett allt..

Skyltar på golvet så där.. tycker du har superordning.. jag brukar stå och måla på vår veranda.. tokkoll har man ju!!

Stor kram
Ann-Catrin

mysiga heestrand sa...

Så mycket fina bilder från ditt kök. Jag har också fixat i mitt kök idag men jag får alla bilder jag försöker lägga in som kryss. De syns inte. Passar på att fråga om det är någon som vet.
Kram Marita i Heestrand

Dreamy Whites sa...

I love your blog. Your house is so beautiful. I love the black piano mixed in with all the white. I am going to take the weekend to read through your entire blog.
Take Care,
Maria (California, USA)
http://dreamywhites.blogspot.com/

n o r d i n g å r d e n sa...

Rena skylktafabriken oh så vackert det svarta pianot är! Och de där servettringarna skulle jag nog vilja köpa.... du har världens finaste loppis ju! Krya på dig Ante!


Tack för den rara kommentarer ang mitt reportage!! Mari.

Vintage House sa...

det verkar som alla är på röja humör, här hemma oxå och det ska bli loppis till våren:) har fyllt hela källaren med saker. vad man samlar på sig.. ha en mysig kväll och kör lugnt kram kram sandra

TUSEN VASER sa...

Hallå där!
Första besöket på din blogg och jag måste säga att jag blev inspirerad, så fina bilder och så enkelt smakfullt!!...jag som är inne på ett så "smalt spår". Behöver vidga mina vyer.
Cinna

Vida sa...

- självklart ska du rensa ut i skåpen.....du har alldeles för många spillkum.....;))

- har varit insnöad hela dagen - inte vanligt här nere i Blekinge så därför ganska kul.....

Ta det lugnt på vägarna Suss
Vida

Vintage sa...

Håller med dig absolut(hi hi) Ja,jisses vad det snöar!! Nu får det allt räcka med snökaos för min del. Kramar Susanne

annashusidingtuna sa...

Ni har så fint kök!
Kram Anna

Kamomilla sa...

Härligt kreativ aktivitet på golvet!! *ler*

blomsterboden i skanör marie sa...

Sommarloppis!??!!?
Kan du ha den här nere hos mig=) kan tänka mig att du har massa som är intressant.

Snöig kram Marie

Linruz sa...

Hej Susanne.
Tycker skyltfabriken ser fin ut där vid pianot.
Ha en fin kväll och hoppas att allt gick bra på de snöiga vägarna.
Kram kram Lina

Mitt skabbiga chica hus sa...

Halloj, du jag köper allt på loppisen i sommar så oroa dig inte....;o)Fortsätt rensa du.

kraaaaaaam
Mia

Anonym sa...

Hej Susanne!
Vad kul med din skåprensning, du får nog ihop en hel del till din sommarloppis. Jag förstår att du har fullt upp med dina skyltar.
Ha det fint i snövädret.
Gun-Britt

Helen sa...

Hej!
Jag tyckte det var fina grejor du rensade ut , dem skulle jag vilja fynda dem på en loppis. Vad duktig du är på skyltar. Hoppas att ni hade trevligt i Falun.
Kram/Helen

Unknown sa...

Du kommer säkert ha mycket fint på din loppis, synd att man inte kan komma, men lycka till!
Visst är det skönt att rensa, ska göra samma i vårt skåp,fast vi har inte så mycket fint att rensa ut utan typ á la 90-tal.
Ha så gott kramis Anna

Tina sa...

Åj et slikt bord som du viser ved benken, sofaen har vi arvet, men det er brunt, jammen skal jeg male det hvitt, det var 10x finere ja! Flotte bilder her som alltid, og masse inspirasjon, klæm

Norregård sa...

Din loppis ser ut att bli trevlig;o)
Vad du är flitig!!
Utrensning och målning!!
Ha det bäst!
Kram Kram Malin

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Jaa, rota inte i min röra för då hittar jag ingenting. Vilken snö!!
Inte klokt, men inte mig emot. Jag e vinter tjej.
Ha det gott, Nina

Tanjis sa...

Vilka härliga bilder!
Gillar dina köksskåp och på den andra bilden med skyltarna älskar jag det lilla soffbordet och den härliga soffan! Så nyggt! :)

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh vad fint du har det i köket, jag skulle verkligen också behöva rensa i alla lådor i mitt kök..
Redan Fredag igen..vi fikar nåt gott eller hur, för mig blir det semlor !!Men jag har varit flitig med promenader o annat, så mina Jeans sitter löst !! Toppen, hur går det med dina Jeans ? De är väl alldeles för stora nu kanske..?
Ha en toppen helg
Kraaam Anette

Anette sa...

Jag gillar dina skyltar, de är så vackra. Du textar så snyggt. Vilken färg använder du? har du gått på kurs i textning?

Ha en härlig fredag med massor av mys


kramar @nette

Seawashed sa...

Your white home inspires me like no other. I like every nook and cranny of it.

Anna-Malin sa...

godmorgon!

här rensas det och pysslas....så flitig du är! hos mig blir det inte mycket gjort, men det går snart över ;)

visst är den fin, klänningen...jag är så glad för den. passar alla tillfällen. branting, ja :)

fredagskram från mig!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej tjejen!

Vad härligt att se ditt sätt att arbeta med dina skyltar! Trodde att jag var den enda som gjorde sådana jobb ihopkrupen på golvet, så där lagom praktiskt... :)

Ha en fin helg nu!

KRAM

Husprojekt Drömhus sa...

Hej!! Såå fina bildler!! & köket från förra inlägget är ju verkligen sååå läckert! Trevlig helg!

minvitamin sa...

Jag har en dröm just nu,att få plocka ner köksskåpen, kakla hela väggen och sätta upp snygga konsoller o hyllor.Och så bara är "mitt" kök där,hemma hos dig!!!
Nu ska jag visa "snickarn" detta och sätta mig och vänta;)

Härlig arbetsyta har du där till dina fina skyltar!

Ha en härlig fredagkväll.Kramkram/S

Anci sa...

Hej !
Rensning en gång om året låter bra. Åhhhhhh, sommarloppis !!! Du säger väl till långt i förväg när det blir ?? Jag skulle gärna vilja komma på den.

Ha en skön helg !

Kram
Anci

Emma sa...

Säger som Nordingården att du har världens finaste & mysigaste loppis, Vill att de ska bli vår/sommar nu så att du kan öppna din loppis så man kan komma att besöka den. Och tack för dom fina orden du skrev till mig förut.

Ha en super bra fredagskväll!
kram emma

NeMa Design sa...

Ja, jag får alltid några så´na "rensar-ryck" om året! Känns alltid så skön när det är klart!!
Ha en skön helg!
Kram Malin ♥♥♥

PS vi har en ♥-tävling på G hos oss...välkommen in!! DS

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin