måndag 4 januari 2010

Min favvogubbe!

Den här gubben har följt mig i många år... Han har blivit en favorit här hemma. Vet inte vilken gud det är. Har kikat på de hinduiska , men hittar inte just denna...
Kanske någon av er som vet?
Han fick äran att följa med oss hem från en loppis strax utanför Rom.



Han bor i vår övrehall nu igen. Titt som tätt får han den stora äran att flytta ner en våning.
Just nu huserar han ihop med lite annat skrot jag inte kan göra mig av med...


Alltsammans står på det lilla lådfacket. Tre lådor har alltid saknats på den här möbeln, men vad gör det. Där passar en del av mina gamla böcker alldeles utmärkt...

Nu ska jag ruska liv i barnen och deras övernattande kompisar. Idag ska vi ut och hitta på något kul. Det är en strålande fin vinterdag i dag. Kanske blir det en tur till pulkabacken med lite korvgrillning...

This is one of my favouritefigures in our house. I think he is a Hindu god, but I don´t know wich one. He is standing on an old drawer with some other shabby favourite stuff...

Puss och kram Skumbanan!
Susanne

42 kommentarer:

Skatan sa...

Godmorgon!

Skumbanan...ja du, beskrivningen stämmer ganska väl in på mig just nu. Annars titulerar jag mig Julgris.

Min favoritgubbe har precis vaknat efter sin sovmorgon. Vi turas om lediga dagar att sova ut. Ett viktigt måste med småbarn i huset. I morgon är det MIN tur :)

Önskar en fin dag till dig.

Kram från mig.

Anna

Solsjö - Under en vind sa...

Den där möblen gillar jag med eller utan alla lådor! Fin figur, klart att han ska få bo lite överallt!;)

ha en härlig dag i snön!

Kramar!

Katta sa...

Vet inte vad det är för gud du har där men den är väldigt fin speciellt ihop med den slitna sak du har bredvid :) God fortsättning, kram Katta

Norregård sa...

Gillar oxå din favvogubbe!!
Ha en mysig dag i pulkabacken!!
Kram Kram Malin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

De var en fin gubbe du har , tillsammmans med lite skrot säger du , de mest underbara skatter tycker jag ;-)
Se upp i backen då !
Kraam/Lotta

Anonym sa...

Heeeejsan!

Undrar så vad du jobbar med? Förutom att du stylar om hem alltså....???
Verkar som du är ledig jämt!?

Ha en god fortsättning....


/Cattis

Systrars söta sa...

Jättefin lite gube...hahaha...Å jättefint skåp, vilket gav mig en perfekt idé..tackar för den. Förresten vilken jättegullig lampfot du hade..är den gammal eller ny? Kanske dum fråga..Hoppas ni fick en superdag..kram kat

Anonym sa...

Ha det gott i backen!! Tjing tjong medaljong!! ;-)

Anonym sa...

Hej susanne!
Jag tror det kan vara en figur som heter shiva. Är inte säker men fin är den ändå.
M

Inspiration i vitt sa...

hej Susanne, jag ville bara säga att jag följer gärna dig och din fina blogg in i det nya året, du inspirerar.
Kramar i massor/Ingela.

Anna-Malin sa...

Hi-hi, jo visst finns det plats ;)
Men skulle du ångra dig och tycka att det blir för långt att flytta, skulle det vara trevligt med ett besök nästa gång ni har vägarna förbi ;-)

Stor kram!!

HELENA SKARP sa...

Hej Susanne!

Hoppas ni haft det bra under Jul och nyår!

Vilka otroligt vackra saker du har! Den gubben var bara så läcker och spännande. Du visar så mycket fint på din blogg!

Kram

Helena

Design A Cake sa...

Vilken fin möbel, det är snyggt med många mindre lådor så det blir lite mer detaljer tycker jag...

Fruädel sa...

Hejsan gumman och god fortsättning på det nya året!!! Lille gubben ser onekligen ut att vara indisk men kan lika gärna vara budda, i thailand tex avbildas han på liknande sätt. Vacker att se på i vilket fall! På återseende! / Tess

Rut och Signe sa...

Söt liten gubbe! Möbler behöver inte vara perfekta för det skänker mer en skäl till den att ha sina skavanker. Ha det gott och åk riktigt mycket pulka! Marie

Mina dagar sa...

Såå fina bilder, härliga färger!
Det känns så lugnt och skönt!

I dag har jag städat bort julen = skööönt!

God fortsättning!
/Eva

Snuskebassa sa...

Hei. En herlig gubbe. Kjekt med slike "familiemedlemmer". Likte skapet ditt, og er enig med deg i at skuffene ikke savnes. Den får jo bare ekstra mye liv. Håper du har hatt en kjekk dag med ungene :-)
Hilsen fra Liv

Vida sa...

-det där skåpet blir så himla vackert där det står bredvid den ljuvligt vackra dörren med glasfönstret....oj oj så fint....

Kram i pulkabacken
Vida

According to Nicky sa...

God fortsättning!!!!!!! Vilken fin figur, verkligen jättefint!

Önskar dig en mysig kväll! kram/Nicky :)

pillan sa...

du glömmde väl inte att ta med dig både gubbe och skumbanan till pulka backen ..
tror den gubben bringar dej lycka och tur här i livet
var rädd om den !!

idag var det en helt fantastiskt dag , synd nog så började man jobba idag och det inne med datorn , inte lika kul !!

må gott

minvitamin sa...

Härligt och så sant,vad spelar det för roll om det fattas lite lådor/luckor/knoppar osv.Det blir ju så mycket charmigare i sin egen stil.
Gillar möbeln skarpt!
Din gubbe har jag ingen aaaning om vad det kan va för ursprung på,men fin är han!

Må och mys.Kramkram/S

Kamomilla sa...

Vilken orginell lite gyybe du har! Han är fin! Tyvärr vet jag i alla fall inget om dylika gubbar...

Mamma C sa...

Ingen aning vad det kan vara för gud som du har. Men den var fin.
Hoppas det blev en skön dag i solen.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Hej!
Ja den var fin den gubben, ingen aning vilken gud det är. Ser ut som någon buddist. Jag är lite avis på din övervåning, vill ha en ljus övervåning, den vi har just nu är under renovering så det är allmänt kaotiskt!!
Kram Anna

Vintage House sa...

Vad kul att jag hittade din blogg så härlig. Här blir det fler besök själv har jag börjat blogga igen efter ett långt uppehåll. kram sandra

LOPPISLIV sa...

Fin liten charm gubbe som sitter där vit och fin och vaktar dina böcker. Ser så ljust och fräscht ut i eran övre hall, härligt!! Kram Paula

C. Tvillingmamma sa...

Kikar in...så mycket fint,men vackrast av allt...jag måste säga,vilken vacker kvinna du är!!!

Ska kika vidare bland allt fint! :)

dsign & inredning sa...

Hej! Jättefint! och vilket underbart skåp! charmigt att det fattas 3 lådor tycker jag ;) böckerna passa ju perfekt!
ha en trevlig vecka och god fortsättning! Kram lena

Ljuva lantliv sa...

Vilket fint skåp, mycket charm och karaktär! Älskar allt det vita hos dig. Kram Anna ♥

Em sa...

Kan det vara så att gubben heter Urban? =)

vosgesparis sa...

I t looks more like the ones you see in Thailand then the indian ones.. but beautiful it is for sure,, really nice with the faded wooden object and the books!

Min värld... sa...

Jag vill bara passa på att önska ett gott nytt år samtidigt som jag vill tacka för all inspiration du utstrålar genom dina fina bilder och härliga texter. Tack!

[ c o y o t e ] sa...

Ingen aning...
Men som sagt.. den är fin..

Kram Mia

Anci sa...

Det är härligt med underbara gubbar som kan följa en genom livet ;)
Jag gillar verkligen ditt skåp ! Både praktiskt och så snyggt.

Kram
Anci

Annas skattkammare sa...

Oj så fina saker ihop på det vackra lådfacket! Blir helt stum så fint allt passar ihop!
Kram /Anna

Vita små hjärtan sa...

Hej Susanne!
Ja vad gör det!!! Så charmigt att ha böckerna där....
Å gubben var ju charmig också!
Önskar dig ett härligt 2010!
Kram Agnetha

Tessie sa...

Vad gör ett par saknade lådor på en sådan charmig möbel.
Det är roligt med saker som fått följa med hem från resor, de blir ju något mer eftersom de bär med sig ett minne.

Kram Torparfrun

Anita ♥ sa...

Kjempeinspirerende blogg du har. Her kommer jeg veldig gjerne igjen.
Klem fra Smula

Ekenäs Sophie sa...

Sådär är det för mig också...vissa favoriter hänger kvar och får alltid finnas framme någonstans även om det skiftar var. Det är roligt att hitta olika platser för sådant och plötsligt se på sakerna med nya ögon. //Sophie

katarina sa...

HAllå där!

Åååå jisses vilken fin möbel!
Å precis som du säger gör det inget att fdet fattas lådor....bara en fördel....blir ju mer levande sådär..
Jag har ingen aning om vad det där kan vara för filur.
Jag gillar din virkade lampkjol också..;)
Mmm..du äta sundare det lovar jag mig varje nyår...men nu är det verkligen dags....på mig måste nämligen minst 10 kilo bort.
phu!
Synd att mat o godis är såååå gott!!
Ha en fin dag..kraaaaaaaam

Angela sa...

Åh, jag bara älskar din lådmöbel!

Mila sa...

Vilken vacker möbel!
Tänk om man kunde hitta sig en sådan!
Är det du som gjort i ordning den själv?

Hälsn, Mila

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin