onsdag 13 januari 2010

A pair of...

Ett par rosmariner har flyttat in i köket...
Fyndade dom för en tjuga styck på Plantagen. Åh vad de hade mycket växter på rea sist jag var där. Mina vita tulpaner tex. kostade 10:- buketten. De sa att de inte stod så länge, men mina står då fortfarande utan att vara helt utslagna... (köpte dom i Fredags)

Rosmariner doftar så gott och är så användbara. Hoppas bara de klarar sig ett tag. Jag har tyvärr inte de grönaste av fingrar... *fniss*

Ikväll ska jag göra middag till våra amerikanska goda vänner som är här och hälsar på från Florida. Svenska hemlagade köttbullar står på önskelistan...

A few days ago I bought me a couple of rosemarys. They smell lovely and are very useful... If they survive! *giggle* Have a great day!


Kramelikram Susanne

25 kommentarer:

Anonym sa...

Störtgillar verkligen erat kök.
jag gillar också kryddväxtr. Blir många såna nu på våren.
kram Ylva

Simple Home sa...

What a beautiful blog. I'm so glad I found it!
Blessings,
Marcia

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Så vackert. Allt vitt och sen den gröna Rosmarinen.....
Lycka till med middagen!
Kram Agnetha

Anonym sa...

Lovely! Thank you for charing.
Lynn

Anonym sa...

Lovely! Thank you for charing.
Lynn

Helen sa...

Hej!
Era vänner kommer säkert att uppskatta den middagen och att ni gör det för dem. Ha så trevligt.
Kram/Helen

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh va fint det är med rosmarin! Fin växt att ha inne, och praktisk i köket! Jag lurar på alla dina spillkum där uppe, jag vill också ha en! Men, jag har inte så mycket plats i köket, skulle vilja ha någr km hyllplan ytterliagre... så trevligt med Amerikabesök, köttbullar blir nog succé! Jag gjorde jättegoda köttbullar i julas, jag som misslyckas jämt med dem annars, dessa med senap o creme fraisch i, de blev så saftiga o goda! Ha en trevlig kväll!! Mari.

annashusidingtuna sa...

Så fint det passade på din köksbänk!!
Kram Anna

Rut och Signe sa...

Vilken tur du har med dina tulpaner! Det är nog dags att handla in lite vårnytt till fönsterbänkarna och förnya växtligheten en aning. Men jag har en hel del hjärtan på snöre som stormtrivs hos mig. De gillar ju lite kallare miljö så det säger nog en hel del om vårt inomhusklimat..... hi, hi

Millas hem sa...

Härliga bilder!

Ha det så mysigt med era vänner! Kul med långväga gäster!

Kram Camilla

Anonym sa...

Vitt och grönt tills så fräscht. Är också en vän av gröna kryddväxter. Lycka till med dem!

Roligt med långväga gäster! Dina köttbullar går helt klart hem *ler varmt*. Smaklig måltid när det blir dags!

Kram Renate

Vintage House sa...

Rosmarin så gott och en läcker växt att ha framme. Älskar färska örter :) kram sandra

fröken knopp sa...

vilka fynd susanne!! :)

lycka till med köttbullarna, lite rosmarin i kanske?! hihi...

varma kramar elin

Anonym sa...

Hej Susanne!
Rosmarin är en fin kryddväxt. Vad trevligt med gäster från Florida. Lycka till med köttbullarna, de blir nog toppenbra. Ha en trevlig middag.
Kram Gun-Britt

Kamomilla sa...

Inga gröna fingrar här heller och eftersom vi enbart vedeldar så varierar temperaturen inne väldigt mycket, vilket blomster inte gillar...

Rosmarin är vackert!

[ c o y o t e ] sa...

Har en med som doftar såå gott!
Vad fint ni har det i köket.. vitt å härligt!

Ha det så gott!

kram Mia

beate sa...

Hei Susanne
Så flott med urter på kjøkkenbenken! Er du flink til å bruke de i matlaging også?

koselig med middagsgjester!

klem Beate

vardagsvitt sa...

Du visar alltid så fina bilder.
Tulpaner är nog bland det underbaraste som finns och mina står oxå länge.. jag gillar dessutom när de blir stora och hänger så där grasiöst över kanten på vasen...HÄRLIGT!

Kram Marith

Norregård sa...

Rosmarin som doftar så gott!!
Vad trevligt med långväga besök!!
Ha det gott;o)
Kram Kram Malin

Vida sa...

-tack för tipset.....det får nog bli några färska örter till helgen - så man kan tumma lite på dem när man går förbi och känna den ljuvliga doften som sprider sig i köket...

Fy Vida inte vara så avundsjuk på Susannes vita spillkum....

Kram kram
Vida

Villa König sa...

Hej Susanne,

you have such a beautiful blog! Your photos are fantastic.

Kram
Yvonne

Mikaela sa...

Hej, sådär många spillkummar behöver man inte skicka dem genast till mig! ;)
Tycker för all del att din blogg är jättefin och finner massor med inspiration hos dig, jättevackra bilder.

MVH Mikaela

LOPPISLIV sa...

Ohh så mycket vackert vitt porslin du har, spillkummar och vackra terriner, sååååå ljuvligt. Fint med dina rosmariner i par. Jag har alltid kryddväxter i köket också snyggt och praktiskt. Swedish meatballs blir nog uppskattat på middagen, hemmagjorda är ju sååå goda :-) Kram kram Paula

Useful Art sa...

Å vad fint, och vad otroligt mkt vita tallrikar du har!! Du kan ju ha massvis med folk på middag :)
10kr för tulpaner var verkligen billigt, det billigaste jag sett är nog 39.

Kram /Sara

EN INREDOHOLIC sa...

Vitt och så krispigt vacker grön.. inte mkt som slår det!!


Passar på att önska dig en fin helg. KRAM Jannice

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin