måndag 11 januari 2010

Tulips

Sakta men säkert kryper fler och fler vårtecken in här hemma...
Det känns nästan lite vårigt utomhus i dag också. Med endast 16 minusgrader är det stor skillnad mot hur det varit. Nu kan man till och med vara ute utan att ögonfransarna fryser fast i varandra... *fniss*Ett fång tulpaner har fått ersätta granen och granriset inne i teverummet.
Det enda spår av julen nu är stjärnorna i fönstren. De får sitta uppe någon vecka till...

More and more that reminds of spring is coming in our house now. Yesterday I bought beautiful white tulips and mixed them with some birchtwigs...

Nu ska jag fixa mysfrukost och väcka barnen! Deras sista lediga dag idag...
Kram & Puss från mamma Suss

26 kommentarer:

Bygatan sa...

Godmorgon!

Sista lediga dag för barnen här också, ska bli skönt med vardag igen faktiskt.

Här har vi -20, dalarna är kallast i landet såg jag igår. Min bil har gått sönder när jag startade den när det var som kallast...usch!

På tisdag kommer vita pärlhyacinter hit till lokala blomsteraffären, jag står först i kön då, fniss*

Du har det så vackert överallt!

Har du tid för att träffas framöver? Skulle vara kul.

Ha en bra dag! Kram Lena

Rut och Signe sa...

Har varit på långpromenad nu när det äntligen går att vistas ute utan att ansiktet förstenas.... Solen skiner för fulla muggar så det blir nog ytterligare en sväng ute idag. Ska nog gå ner i växthuset ett slag och njuta lite. Ha det gott! Marie

Sköna o Gröna Ting sa...

Kikar in för att jag behöver inspiration.., idétorka men det kliar i fingrarna som attans!!!
Måndag, ny vecka och nya tag....
Hoppas din helg har varit lugn och skön.
Önskar dig en härlig start på veckan...
Skickar med en massa värmande kramar
Marianne

Helen sa...

Hej!
Jag håller med dig man känner faktiskt att det år vår i luften trots att det är så kallt. Man känner att man vill börja på ny kula och jag tror att vårkänslorna finns på insidan. Vackra tulpander.
Kram/Helen

Ett Vitare Hem sa...

Ja längtan efter våren är enrom nu i denna kylan....huga....tulpaner är alltid så himla trevligt att ha hemma, en symbol för våren....
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Skatan sa...

Hej!

Tänk att det inte ger med sig. Vet du att här har vi bara några ynka minusgrader och vi njuuuter av det efter all kyla!

Jag skall dra med mig lite ris på vägen hem så jag kan våra till mina tulpaner mer...snyggt!

Önskar en fin dag.

Anna

Lilla Blå sa...

Nu är det äntligen dags att planera våren och sommarens blommor i trädgården...... Så härlig tid vi har till mötes.. Här skiner solen så vackert på oss, jag hoppas att du oxp får ta del av den.

Kramar @nette

beate sa...

Hei Susanne!
Hvite tulipaner er vakkert! Liker godt krukken de står i også... Har en som ligner, bare den er blank brun. hmm, den var finere i hvit egentlig...

ønsker deg en fin dag

klem Beate

Louise sa...

Vackert vitt!!

Malin sa...

Tulpaner är ju så underbara:) Hos oss har det alltid varit så att de köps lagom till mammas födelsedag i mitten av januari, som en slags påminnelse om att våren kommer så småningom!

Ha en bra dag!
Kram Malin

Unknown sa...

Vårtecken i huset blir man glad av... bara längtar till våren. Så fint med tulpaner!! Här har det blivit mildare, bara -9. Snart kan vi ta fram utemöblerna, fniss. Ha det gott. Kram Lenita

Lauras gård sa...

Det är så fint med tulpaner, jag gillar de bättre än rosor som slokar efter en dag... Här börjar barnen också skolan i morgon. Våra äldsta är hemma själva, men går till grannen och äter.

Hoppas att ni har haft en skön jul och nyår. Vi får höras på telefon någon dag. Det blev inget tomteland i jul. Vi ska försöka ta det innan våren. Vi tittar gärna förbi er då. Men vi hörs innan. Kramis Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha "bara " 17-, rena blidvädret: ) Så vackert med tulpaner o björkris, så brukar jag också göra med mina buketter! Ha en bra ny vintervecka! Mari.

Unknown sa...

Härligt! Blir så sugen på att köpa tulpaner. Det är så fint att sätta i kvistar.
Kram Anna

bikim sa...

BEAUTIFUL SPRING FEELING!
HAPPY WEEK,
ROSA

Annas skattkammare sa...

Så fina bilder och så härligt med tulpaner! Din fåtölj bara tokgillar jag!
Ha en skön dag!
Kram /Anna

Villa König sa...

Hej,

lovely photos, reminds me to spring. :-)
Kram Yvonne

(eddas) sa...

Ja...jeg måtte handle meg tulipaner i dag jeg og:)Koselig....
kos deg
goeKlemmer

annashusidingtuna sa...

Jag ser också fram emot våren även om den känns avlägsen just nu när det är så kallt och så mycket snö.
Lite blommor piggar verkligen upp och visst märks det att dagatrna nu börjar bli lite längre.
Kram Anna

Minnelita sa...

I morgen den dag, da skal jeg kjøpe meg tulipaner. ;D

Ingalill sa...

Precis vad jag sa till min karl i går: Tänk vad man längtar efter tulpaner!!!!Nu får jag ta och besöka blomsterbutiken här i byn!!!

Kamomilla sa...

Bra att ha nåt att ersätta det juliga med, men ännu är det en evighet till vår.... Vintern är som bäst just nu tycker jag! -3 och sol!! jes!

Seawashed sa...

Just found your blog and it is a lovely place draped in my favorite color white. I think I will sit back and dream.

Vintage House sa...

Ja det känns härligt att ta in våren, tulpaner är ljuvliga. kram sndra

Me sa...

Hej!

Du är så kreativ!!Önskar jag också kunde komma på så fina saker som du gör till ditt hem!!Som det med tulpanerna...jättefint!!Och dina skyltar!!Fantastiska!!!

Krammmmm

Fruädel sa...

Hej lilla du!

Så fint med tulpanerna, tyckte man fick ny inspiration av att bara stöka undan julen, nu vill man ha fräscht och krispigt, snart är det dags att ta in lite videkissar!
Kram på dig duktiga du!/Tess

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin