tisdag 9 mars 2010

What a day!

Vilken dag det var i går! Vädret var helt ljuvligt... Jag byggde mig en soffa i snön. ( Fick den ide´n av goa grannarna häromdagen). Det gäller att passa på medans det finns någon snö kvar??? *fniss*
När Alice kom från skolan satt hon i solen och läste en stund med en kopp te...

Ja ni ser hur mycket snö vi har! Staketet är nästan helt under snön. Man undrar hur allt detta ska kunna smälta bort. Vi kommer väl fortfarande kunna bygga snögubbar vid Majbrasan... hi, hi...
................
Yesterday I build me a sofa in the snow and put a thick and warm sheepskin on top... You can se on the pictures how much snow we still have.
Our fence is almost totally covered in snow this winther...
......................
Nu ska jag strax åka och förbereda för nästa jobb...
Kramelikram hela da´n!
Susanne

19 kommentarer:

Villa Solberga sa...

Hej

vilken mysig soffa =)
härligt att kunna sitta ute i solen lite!


/Jenny

Anonym sa...

Själv älskar jag det här årstiden, gräva ner sig i en snögrotta och lapa sol hela dagarna eller ta en skotertur med medhavd matsäck....det gäller som sagt att passa på så länge snön finns kvar :)

ha en skön dag
Kram Pernilla

Annas skattkammare sa...

Så härligt det ser ut! Underbara bilder!
Kram /Anna

Saras Inredning sa...

Åh det är ju som BÄST nu!

Underbar snö och ljuvligt värmande sol - man har något att se fram emot. VÅREN och sen oxå sommaren.

Ha en bra dag!
Kram/Sara




.

lottens vita och gröna sa...

oh så mysigt suss, ingen risk att sussa till där va! har som mål idag på min lediga dag att när gus sover i vagnen ska mamsen med sussa i stolen mot väggen i soooooooooooooooool!
varmkram lotten

Stina sa...

Verkligen supermysigt.:-) Kram Stina

Anonym sa...

Woo vad mysigt! Synd att man bor i lägenhet.
älskar din blogg!
Lina "lilla myran"

Milas Rum sa...

Vilken mysig idé!
Nu värmer solen så härligt!
Våren är nästan här!

Hopps du får en fin dag!

Linruz sa...

Hej vännen
Tänk att få avnjuta en kopp kaffe där på bänken i vårvintersolen.
Härligt!!!
Hoppas allt är bra med er.
KRam Lina

Spets och snor sa...

Åh du har byggt dig en soffa redan! Såg den svarta lampkjolen - snygg! Jag är så nöjd med min. Nu sitter jag på tåget till Malmö. Hade hellre setat hela dagen i din nya soffa!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så mysigt ni har det i drivan och vilken fin kudde som skymtar där! Du har mail! Mari.

Lauras gård sa...

Vad mysigt det ser ut! Det är ju underbart i solen nu. Tänkte på det då jag var ute en sväng på lunchen, man skulle sitta mot en husvägg i stället för inne vid datorn. Ska höra med chefen om vi kunde få laptops till sommaren:)

Ha det bäst! Kram Stina

Sussi sa...

Ja, det är såna stunder som gör vintern uthärdbar....
Det såg jättemysigt ut där i din tillfälliga soffa!

Lycka till med jobbet!
Sussi

Hus nr.14 sa...

Jaa, det gäller verkligen att passa på att använda den där snön! Såg härligt ut trots allt det vita.
Nu vill vi ha vår!
Marielle

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hei!

Så fin sofa, det så deilig ut å sitte der i sola:-)
Hilsen Jeanette

Eva sa...

Ser ju helt underbart ut, önskar jag kunde sätta mig där nu och bara koppla av med solen i ansiktet.

ha det jättebra!
Kram Eva

Knils Malin sa...

Ååå vad mysigt! Ja det gäller ju att passa på nu innan snön smälter, om den nu kommer att göra det förståss...=)
Själv så sitter jag på min balkong och njuter av solen!

Kram Malin

PCovi sa...

That is so cute!
I'd do this too if we had so much snow!

Seawashed sa...

Love this! I saw a sheepskin just like that last time I visited IKEA. Perfect lil respite for Alice upon returning from school. Lovely~

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin