söndag 11 april 2010

Milk




Flaskstället är köpt på en Fransk marknad, flaskorna är fyndade på loppis här hemma...
När vi var på favoritloppisen i Florida hade Alice falkblicken påkopplad... Hon nosade upp den här naiva, men ändå så charmiga "Milk" skylten. Två dollar var den väl värd, ellerhur??
.......................
Kommer ni till Florida måste ni bara besöka Swapshop-loppisenWest Sunrise Boulevard i Fort Lauderdale. Den är öppen Torsdagar och Söndagar... Där är fyndfaktorn HÖÖG om man har tålamod! För det är stort och där finns också massor av skräp. Ytan är minst som tre stora fotbollsplaner...
.....................
Alice found this charming little milk-sign on our favourite-fleamarket in Fort Lauderdale, Florida.
................
Kram & Puss till er från Suss!

18 kommentarer:

Malin sa...

hejsan :) vilken underbar blogg du driver, hittade dig på SIB, toppen sida det där :) tänkte jag skulle tipsa dig om min tävling på min blogg, välkommen att delta. Fina priser från Sia står på spel

Kramar Malin

Anonym sa...

Grattis till dina fynd!
Er resa får mig att minnas min egen då jag för snart 20 år sedan var i Florida några månader. Å jag hade 80 kg att frakta hem till Arlanda och "resten" kom sedan till Sverige med container. =)

Ha det så bra! Hälsn Krista

Anonym sa...

Skylten e skitläcker och två dollar är nästan gratis tycker jag.
Så fin blog du har. Hit kommer jag igen. Tack för loppistipset. Vi ska dit snart och den ska jag inte missa.
Carina (c...)

Unknown sa...

Oh my, I live in Orlando Florida. I need to get there very soon. Thank you for this.
Enjoy your week!

koralee sa...

I so adore the milk sign...welcome home. Hugs for a happy new week.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oh vilken söt skylt , förstår att hon föll för den !
Va härligt med en liten tripp over there .... undrar om jag ever .....
Ha det bäst !
Kraam/Lotta

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken fin liten skylt !! Jaa, det gäller verkligen att ha spanar ögonen på då man går på loppis !!
Kraaam Anette

Vintage House sa...

Jag gillar den:) jätteläcker:)
få tag sig dit om man är där någon gång
kram och en mysig dag
sandra

Kamomilla sa...

Låter som rena himmelriket!

(eddas) sa...

Ja det var riktig så sjarmig....så gøy og være på et sånn stooort marked:)
eddaKlemmer

Fruädel sa...

Åhhhh va härligt ni verkar ha haft det!!!! Vi har inte rest på flera år nu men vi har ju haft så mycket med bygget hela tiden så i ärlighetens namn har jag inte hunnit sakna det så mycket heller, men man blir ju bra sugen nu när du berättar... Jag är helt speedad nu av vårljuset så jag hoppas på att få mycket uträttat nu i veckan! Kram på dig fina du!/ Tess

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga fynd!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Galleri Hönshuset sa...

Halloj

Bra jobbat Alice =) Låter så kul med en loppis i usa. Måste finnas en massa kul man inte hittar här hemma.

ha det. Kram Pirre

Lauras gård sa...

Söt skylt! Jag kan riktigt se hela familjen framför mig irrandes omkring på loppisen i jakt på fynd:) HOppas att ni hade en toppenresa, men det tvivlar jag inte på. Svägerskan har köpt sommarbostad i Florida så det kanske blir en tur för oss också i framtiden? Kram Stina

~*~ saskia ~*~ sa...

Lovely pictures of the whitest milk!

Have a wonderful and happy new week. xoxo

Mamma C sa...

Vilket fynd, och vilken storlek på loppis det måste ha varit. Men i USA är allt BIG.
Kram mamma C

Pearls Of Zelma sa...

Åhhhh...
Det här är en av mina favoritloppisar. För lääänge sedan bodde jag i närheten av den här loppisen. Mycket skräp & många fynd. Var där varje vecka under en längre tid och letade efter skatter. När vi åkte hem till Sverige igen var containern full med all sköns saker & ting från bland annat just detta fleamarket.
Tack för vackra bilder som väcker vackra minnen..
Kram Agneta

Jennifer sa...

I've been looking at your photos and the old bottles are very interesting I have several old medicine bottle in a collection - your son is very handsome. I have two grown sons - Todd 32, Matt 29. Jennifer jennsthreegraces

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin