torsdag 9 december 2010

Souled objects


Älskar dessa mattor som Dana Barnes i New York gör. Tänk att ha sådana tjocka mjukisar liggande här och där...
Vill du se och läsa mer om henne kan du göra det här!

Genast blev man sugen att hitta på något liknande. En tokig idé jag har på lut är att virka med armarna. Tänk att typ sy ihop gamla t-shirtar och sedan virka ihop dom till tjocka härliga dynor. Eller till en rund go badrumsmatta!
En idé som tål att tänkas på...

Love these oversized felt rugs by Dana Barnes in New York... If you want to see and read more about her you can do it here! 

See - you - later
Susanne

7 kommentarer:

Anonym sa...

En till kulig ide av Suss! nu blev jag pysselsugen till max. Typiskt att man sitter på kontoret hela dan.
kram till dig min vän
Linn <3

Anci sa...

Det ser så mysigt ut.

Kram
Anci

Renoveringsdags sa...

ÅÅÅ bland de mysigaste jag sett!! Fast skulle jag ha dem ligga lite här och var så skulle jag ha mina 3 vovvar ovanpå lite här och var ;) ha en bra dag! Kramiz

Ingela sa...

Har nåt liknade som jag virkat av grovt garn som finns lite här och var att köpa nu, men att använda bara händerna var en ny spännande ide.
Ingela

Vida sa...

härligt, så fina...här flödar inspirationen:)..kan se dej använda armen som virknål..vilken rolig kreativ idé..visa oss sen...

älskar trasmattor..på tvären längden överallt;))

solenstårlågtöverfältenkram
Vida

kråke sa...

Vad fina!! Vill ha!! Överallt!! Du gör...jag köper ;-)

kram kråke

helle sa...

En rigtig god ide, eller man kan strikke af gamle uldtrøjer og få et resultat der minder om Danas?

Kram
Helle:))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin