lördag 15 februari 2014

A saturday in the sofa

 
pic taken with my phone
 
 
Hej!
Har inte hänt mycket här hemma mer än att jag åkt på världens förkylning. Ni vet när man bara nyser hela tiden och huvudet känns som om det ska gå i bitar.
 
Det fick bli en dag i soffan med lite tidningsläsning och tvtittande.
 
..............................
 
My saturday didn't turn out so excited as I planned it to be.
 
A terrible cold made me stay in our sofa all day long.
Not so bad after all though, when everyone is caring for you with treats and hugs.
 
have - a - great - evening - everyone - wherever - you - are
 
Susanne xoxo
 
 

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad snyggt med det gamla träfatet och den gamla stolen som kontrast till det vita! Vet du vad? Jag har två exakt likadana stolar! Var till återvinningen i höstas och parkerade bredvid en gubbe som lastade ur dem för att slänga och ha, ha! du fattar naturligtvis att jag fick dem och dessutom en vacker malmkrona. Ibland har man tur. Kryapådighälsningar från Stockholm

me and alice sa...

Åh vad härligt anonym!
Var riktigt rädd om stolarna, för är det likadana som denna är Gripsholmsstolar!!! Och en malmkrona, inte illa. De är så snygga att bryta av med mot allt det moderna. Kika på köket nedan i hotellet, Ett hem. Där har de en mässingskrona i köket och det är sååå himla snyggt!

Kram Susanne

Anci sa...

Krya på dig !

Kram
Anci

Anonym sa...

Hej. Tavlan som hänger ovanför tv:n till vänster på indianen? tror jag det är...Vart finns den att få tag i? Verkligen snyggt med stolen och skålen till allt det vita=)Maria

me and alice sa...

Tusen tack sötaste Anci!
Mycket piggare i dag, bara öronen som krånglar lite.

Kram Susanne

me and alice sa...

Hej Maria!
Tavlan på Indiantjejen har jag haft sedan jag var liten. Minns tyvärr inte var den kom ifrån, det var ju några år sedan jag fick den. :)

kram Susanne

Anonym sa...

Jobbade i Tyskland i min ungdom och där sade man att en förkylning tar en vecka med behandling och utan sju dagar så du är snart helt fit for fight igen ;-) Mina stolar är precis likadana som din och lite rangliga tyvärr. Tror jag ska ha dem som nattygsbord i mitt sommartorp så inte min 100 kilos gubbe kraschar dem hi, hi! Ett annat fynd jag gjorde i somras fast på en loppis var en knubblinglampa likadan som din men beige. Pris 50 kr! Älskar din blogg. Tack för den hälsar Agneta

me and alice sa...

Hej Agneta!
Tack för söta ord!!!
De blir ju hur snygga som helst som nattduksbord.
Tänk att du fyndade en knubbling för 50:-! Det kallar jag för fynd!

Ha det så fint, kram!
Susanne

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin