måndag 10 februari 2014

Stockholm Design Week 2014 - day1

 
 
 
Nästa stopp Trendgruppen tog oss denna första dag i Stockholm var ute på otroligt vackra Bergianska trädgården och själva visningen var förlagd i det gamla orangeriet.
 
 
 
 
 
Det var nylansering på den svenska marknaden av Italienska Ethimo som designar moderna utemöbler tillverkade i samklang med natur och miljö.

Ursnygga helt enkelt och de passar lika bra utomhus som inomhus, vilket är ett plus med tanke på våra korta somrar här i norden.

Ethimo hämtar sin inspiration från de typiska färgerna och elementen som finns i den Italienska naturen. Det azurblå havet, stränderna, olivlundarna och inte minst de egna vackra pionodlingarna.




 
Den snygga stylingen stod Annika Kampmann för och valet av lokal för visningen kunde inte ha varit bättre.
 
Helt underbart vackert!
 
Tack också till Anette och Greger som ordnat alltsammans, förstår att det ligger mycket planering bakom både en sådan här vacker visning samt nylanseringen i Sverige.
 
Urgulliga Anette känner jag sedan tidigare och hennes blogg heter Inredningshjälpen.




Det bjöds även på en massa gotter...




Det var mycket journalister, bloggare och stylister som var där, så det var inte helt lätt att fotografera.
Hoppas ingen misstycker när de dyker upp på bild här. ;)




Försäljningschefen höll tal och berättade om företagets historia och dess visioner, han berättade även om sin familj som äger den största pionodlingen i europa.(belägen mellan Toscana och Umbrien)
Det förklarade de magnifika pionbuketterna som fanns överallt på visningen och det var inte bara jag som hummade och klämde kärleksfullt på de stora rosa knopparna.

Slutligen vill jag verkligen rekommendera er att ta en tur ut till Det gamla orangeriet på Bergianska trädgården.
De har sitt café öppet varje dag och är man förtjust i vackra miljöer så lovar jag er att ni inte blir besvikna.

Kram, vi ses lite senare.

Susanne

5 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken livsnjutardag!!! Underbar Växthusmiljö och mat i komb finns det inget som slår!!

Grattis till fräscht och toppenstylat rep hos Lovisa! Vackert hem, fin styling o fina foton! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...glömde säga, jag fick ju faktiskt en inbjudan till detta också men har svårt för att "resa på mej" då jag flänger landet runt dygnet runt annars, men bodde jag i Sthlm skulle jag hänga på låset vid alla pressinbjudningar ;)

me and alice sa...

Hej Mari!
Ja visst är det vackert!! Tack för fina ord om Lovisas hem. Hon både bor och är så himla mysig.
Ja det är lite svårt att hänga med på allting när vi bor en bit i från, men designveckan vill jag inte missa.
kanske en lunch någon dag?

Kram Susanne

Gabriella sa...

Vilken härlig inspiration!

Inredningshjälpen sa...

Åh vilket fint inlägg Susanne. Kul att du kunde komma, hoppas vi ses snart igen!

Kram Anette

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin